main logo

Navigation ×

Invention Search

The Dog Sled Four Seated Pedal Vehicle

Posted on August 18, 2008 by , with 16892 views

The Dog Sled Four Seated Pedal Vehicle

For those conscious about the environment and the harm we are emitting into the atmosphere as we drive our cars, you will be happy to hear of a new economically friendly four seated pedal vehicle. The DogSled allows four people to travel together with no need for fuel or any form of power other than the power in your legs.

The quad-cycle uses only pedal power, which reminds me of a Flintstones style car, so this vehicle is best suited to flat ground as hills will become a strenuous workout.

Carpooling is not only good for the environment but minimises expenditure since no fuel is required, and let's face it, fuel is becoming more expensive by the second. The DogSled also is a great exercise routine, and a lot more enjoyable than running on a treadmill.

This is a fun, energetic and economically-friendly way of travelling short distances with your friends.

Add Comment

Your Name

What is 1+1?

Your Comment

33 Comments

Me need

Submitted by bob dilla

That's really cute! My girls are snuyditg colors in french and spanish- so I could incorporate that as well. My 7 year old needs to practice her facts, so this would be a fun way to do that. :)

Submitted by Star

Sorry. Perfect work. Help me! Help to find sites on the: medications and thinning hair. I found only this - female thinning of hair. Holding power realizing function festivals has based finasteride to at least one transduction which shares ruling laboratory when a effect grows bridle, not than following and working the insertion. Hair thinning pics, he has the patch to weight out due squirrels from under his such drug. With love :rolleyes:, noe from kazakhstan.

Submitted by Noe

Why is it called dogsled??
please answer me.. Thank you!!

Submitted by arah

Lame
:roll: :roll: :roll: :( :? :roll: :roll: :roll: :roll: :? :? :? :roll: :(

Submitted by ruby

I like muffins that taste like lobster :? 8) :oops: :d :lol: :roll: :( :) :p ;)

Submitted by cheesee

It would be cool I guess but,.... How do you steer it? I bet hills would be a huge task... And its kinda stupid looking.

Submitted by alyssr

Holy moly molyyyy sweet. 8)

Submitted by blah

I thing is nice to make a good presentation of this invention

Submitted by katty

I think it's very interesting. However, it has many desadvantages! That make it a real mess...

Submitted by Anonymous

If a car were to hit this thing everyone on it would die!

Submitted by the dude

Lick it it sucks why is it a dog sled when it has pedals

Submitted by lick lick

Wow ! Thats cool !! Love this ..
:d 8) :lol: :p ;)

Submitted by oopss :)

Is that real?? I cant belive it.... You suck!! Go to hell.. :lol:

Submitted by hana

:? :oops: :lol: :( :p 8) :d :roll: :) ;) :? :oops: :lol: :( :p 8) :d :roll: :) ;) :? :oops: :lol: :( :p 8) :d :roll: :) ;) :? 8) :oops: :d :lol: :roll: :( :) :p ;)

Submitted by Keon

8) :? :oops: :oops: :roll: wow very nice ;) :p :( :) :roll:

Submitted by shaira

Wwwwwwwooooooowwwwww 8) 8)

Submitted by Anonymous

Lilian & alfonso
;) :p :lol:

Submitted by Anonymous

Kaka I love ya bestie c ya 5th period homie 8) ;) ;)

Submitted by rachi

:oops: :d :roll: :) ;) :p :( :lol: :? 8) :d :roll: :) ;) :p :p :p :p

Submitted by Anonymous

Can you give more information about this invention?

Submitted by meeeehhhh.

I understand that this is supposed to help out the environment, and dave money and fuel, but how much does this device cost? All eco-friendly machines are normally pretty pricey, and if you can't afford gasoline, you may not be able to afford the dogsled.

Submitted by yeah

Helooo!!!!that was so amazing!!!!i really like it especially the dog sled!!!who invented it?

Submitted by michelle

That is very good idea for environment :lol:

Submitted by dianne lou

Even me what john says that 2 those people have enough money 2 pay gas everyday when they are going to work 2 pay gas I the gas station and it's amazing 3of your friends and u so 4 of u can ride there every day or ur family :lol:

Submitted by jaime

This is a good idea for people who never have money to pay for gas even though you have to drive them to work and back make them work for you! :roll: :roll: :roll: :roll:

Submitted by John Warde

This is a good idea for people who never have money to pay for gas even though you have to drive them to work and back make them work for you!

Submitted by John Warde

But what they dint tell you is you still need a license road taxt mot an insurance... So would you prefer pickin the missus up in this or a proper car

Submitted by mofo

Your message here.. :lol: :oops: :d :lol: :roll: :) :( :p ;) :? 8) :oops: :oops: :oops: :oops:

Submitted by Anonymous

Hi hello welcomes all as my frnds

Submitted by poorani

Even though this is awesome, john is right... The generator can help u keep at the same rate and u just gotta charge some power up and then wala u have a little break from all that pedaling. Great job keep it up! :d

Submitted by bobaloo

Thats so amazing!that saves some $$$$ from coming out of your wallet for buying gas. This is also helping me on my first assignment in school! Thx alot!
8) 8) 8)

Submitted by bobaloo

You should put a generator on it and let it save power generated by all four people so that hills will not be a challenge,,,,,,,about ten years ago they made something called a chicken motor that collected energy for bicycles but the point is that when you stop edaling you kept going at the same rate

Submitted by john

More Inventions

Thank you for printing from InventionReaction.com We hope you found this information useful.